Results 1 to 14 of 14

Thread: Background Weather Machine Glitch:Dark Cave Background

  1. #1
    Lesser Wizard
    Join Date
    Aug 2019
    Location
    Morioh Town
    Posts
    406

    Default Background Weather Machine Glitch:Dark Cave Background

    When I put this item as the background, it just functions like normal cave bg. its supposed to make everything go dark.

  2. #2
    Lesser Wizard
    Join Date
    Aug 2019
    Location
    Morioh Town
    Posts
    406

    Default

    bumping..............

  3. #3
    Master Sorcerer ArtloS's Avatar
    Join Date
    Jan 2017
    Posts
    549

    Default

    Quote Originally Posted by Kanna View Post
    bumping..............
    It doesn't work like that I suppose.
    Ign/GrowID: Artlos
    Just be yourself don't try to be others
    And don't give up to reach your dream.


    Come Join Secret Santa 2019!



    Artlos' Suggestion! Click Here!

  4. #4
    Master Sorcerer DynPlaysGT's Avatar
    Join Date
    Nov 2013
    Location
    Ireland  Nationality:   Polish
    Posts
    13,650

    Default

    Fairly sure it's impossible for them to fix this.

    ok y'all the pics back

    oh yeah btw my discord is @Dynnie#3475

  5. #5
    Master Sorcerer SnowBlizter's Avatar
    Join Date
    Jan 2019
    Posts
    518

    Default

    it isn't supposed to make everything dark i think
    hi im snow how you doin?

  6. #6
    Lesser Wizard
    Join Date
    Aug 2019
    Location
    Morioh Town
    Posts
    406

    Default

    Quote Originally Posted by DynPlaysGT View Post
    Fairly sure it's impossible for them to fix this.
    Nope. Ít cần happen. A background should work lỉke ít supposed to do

  7. #7
    Lesser Wizard
    Join Date
    Aug 2019
    Location
    Morioh Town
    Posts
    406

    Default

    Bump....,........

  8. #8
    Lesser Wizard
    Join Date
    Jan 2016
    Location
    WA
    Posts
    214

    Default

    Or just buy nothingness weather which costs less

  9. #9
    Master Sorcerer RaySia's Avatar
    Join Date
    Jan 2016
    Location
    Sia’s Basement
    Posts
    2,769

    Default

    Quote Originally Posted by Kanna View Post
    Nope. Ít cần happen. A background should work lỉke ít supposed to do
    Not a bug Nor glitch. Background weather is meant to display background items, not its effects. That would be too OP.



  10. #10
    Lesser Wizard
    Join Date
    Jan 2016
    Location
    WA
    Posts
    214

    Default

    Quote Originally Posted by RaySia View Post
    Not a bug Nor glitch. Background weather is meant to display background items, not its effects. That would be too OP.
    Explain the kaleidoscope then

  11. #11
    Master Sorcerer DynPlaysGT's Avatar
    Join Date
    Nov 2013
    Location
    Ireland  Nationality:   Polish
    Posts
    13,650

    Default

    Quote Originally Posted by OPCowGamer View Post
    Explain the kaleidoscope then
    That's because it's not a special effect but the actual (animated) sprite itself. It's why you'll see it actually changing colour in your inventory/etc, but you won't see a black box instead of a dark cave background in your inventory.

    Think of it this way: The game scans the world for dark cave backgrounds, and when it sees one it overlays that entire tile with darkness. It does not detect those in the weather machine, because they don't actually exist placed in the world but are part of the weather instead. The same goes for other "functional" background tiles such as music notes.

    ok y'all the pics back

    oh yeah btw my discord is @Dynnie#3475

  12. #12
    Lesser Wizard
    Join Date
    Aug 2019
    Location
    Morioh Town
    Posts
    406

    Default

    Quote Originally Posted by RaySia View Post
    Not a bug Nor glitch. Background weather is meant to display background items, not its effects. That would be too OP.
    cmon gotta add some diversity at least.

  13. #13
    Lesser Wizard
    Join Date
    Aug 2019
    Location
    Morioh Town
    Posts
    406

    Default

    Bump.............

  14. #14
    Master Sorcerer RaySia's Avatar
    Join Date
    Jan 2016
    Location
    Sia’s Basement
    Posts
    2,769

    Default

    Quote Originally Posted by Kanna View Post
    cmon gotta add some diversity at least.
    Nope. That would be too OP. Thus making buying these wallpapers with special effects useless. If you want a dark cave background covered world, buy the supplies yourself and quit relying on the devs to add this feature so you can save your wls.



Bookmarks

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •